We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right...

Wednesday, January 18, 2012

Karnival Tahun Baru Cina 2012 | China Town di Tawau


17/01/2012 : Semalam aku kuar gi bayar bil apa2 yang patut. Aku ambik kesempatan untuk menembak dari jauh suasana China Town di Tawau. Sepanjang aku berada di Tawau ni, rasanya ini merupakan event Tahun Baru Cina yang paling gempak yang pernah aku saksikan. Aku tertarik dengan suasana lampu2nya yang sungguh memukau mata di waktu malam.

Sebenarnya karnival ini bermula sejak semalam hingga hari Jumaat. Pelbagai acara diadakan termasuklah jualan, persembahan tarian singa dan pameran tentang kebudayaan dan makanan tradisi orang cina. Aku belum berkesempatan untuk menyaksikan semua acara itu disebabkan ada perkara yang lebih perlukan perhatian segera. Maybe lastday nanti baru aku ke sana untuk cuci2 lensaku yg dah lama berehat.
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments: