We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right...

Sunday, August 26, 2012

Cuti Raya Dah Habis Daaaa.......


Sebagai penutup entri minggu ini, aku saja nak post untuk peringatan khusus untuk budak-budak sekolah. Antara perkara yang perlu diambil kira pada malam ini ialah :-
1. Pastikan semua kelengkapan sekolah sudah sedia.
2. Pastikan semua kerja sekolah sudah siap.
3. Jangan lupa set alarm untuk bangun lebih awal dari kebiasaan...(kecuali yang solat subuh tentu tiada masalah untuk bangun).
4. Jangan set minda anda untuk tambah cuti lagi...(cukuplah anda dah cuti awal sebelum ini - ponteng sekolah x baik untuk pencapaian diri mahupun pencapaian sekolah).
5. Fokuskan minda anda untuk kembali ke sekolah esok (agar jiwa anda betul2 bersemangat, biar nyanyi lagu Negaraku pun akan bergema satu sekolah, satu kampung...hihi..).
6. Offkan FB dan masuklah tidur lebih awal berbanding time cuti.

Semoga hari ISNIN seceria mentari pagi yang bersinar. Semoga kehadiran esok di sekolah 100%. Pecahan tradisi SMKUT!. Kalau bukan anda, siapa lagi.

Bagi golongan bekerja, anda lebih arif tentang pengurusan masa dan diri anda sendiri berbanding mereka yang kurang matang. Maksudnya, jangan samakan diri anda dengan budak sekolah. Apapun,  esok akan tetap  menjadi "MONDAY BLUES"  mode kepada semua kakitangan awam.....tak caye, cuba tengok situasi di tempat kerja anda.hihi....:P


© lOv3 fiN3r thiN6s 0f liv3 | Hargailah kehidupan...Just Be Yourself!

No comments: